عرقیات گیاهی مفید برای کلیه

27 مهر 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 2 دیدگاه دسته‌بندی نشده

آشنایی با عرقیات مفید برای کلیه

باسلام در این مقاله میپردازیم به معرفی انواع عرقیات گیاهی که برای تقویت عملکرد کلیه مفید هستند و برای دفع سنگ کلیه و درمان انواع بیماریهایی که به کلیه مرتبط هست مانند نارسایی کلیه ، عفونت مجاری ادرار و دفع رسوب و سنگ در کلیه ها مفید میباشند و توضیح مختصری درباره بعضی از مهمترین آنها امیدواریم که مفید واقع شود.
اگر بخواهیم مهمترین و اصلی ترین عرقیاتی که برای کلیه مفید هستند را نام ببریم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم که عبارتند از :

– عرق گیاهی خارخاسک
– عرق گیاهی بهارنارنج
– عرق گیاهی خارشتر
– عرق گیاهی خارمریم
– عرق گیاهی هل
– عرق گیاهی زنیان
– عرق گیاهی بید
– عرق گیاهی یونجه
– عرق گیاهی بابا آدم
– عرق گیاهی گزنه
– عرق گیاهی ریشه گیاه ختمی
– عرق گیاهی زنجبیل
– عرق گیاهی بابونه
– عرق گیاهی آلوئه ورا

تمامی عرقیات نام برده طبق تحقیقات و نتیجه ی سالها تجربه میباشد و برای درمان بیماری های کلیوی و همچنین کمک به دفع سنگ کلیه بسیار مفید و نتیجه بخش بوده است. اگر در مصرف این عرقیات مداومت داشته باشید به نتیجه ی صد درصدی خواهید رسید و هرگز از مصرف آنها غافل نشوید.

عرق گیاهی آلوئه ورا برای کلیه :

اغلبا از خود گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری های پوستی و آبرسانی به پوست صورت استفاده میکنند. اما یکی دیگر از خواص آلوئه ورا تقویت کلیه ها میباشد و دلیل آن هم وجود مواد مغذی و مواد معدنی در آلوئه ورا میباشد و مصرف عرق گیاهی آلوئه ورا باعث پاکسازی کلیه ها و دفع رسوبات در کلیه میشود.

طبع آلوئه ورا نیز گرم و خشک است.

عرق گیاهی خارخاسک برای کلیه :

گیاه خارخاسک از قدیم برای دفع سنگ کلیه و رفع عفونتهای مجاری ادرار مورد استفاده بوده و میتوان گفت که ترکیب خارخاسک و خارشتر با هم و مصرف روزانه برای دفع سنک کلیه و مشکلات کلیوی معجزه میکند و حتی داروهایی همچون سنکل عم که بسیار شناخته شده است و برای دفع سنگ کلیه مورد استفاده قرار میگیرد در ترکیباتش از خارخاسک استفاده شده است.
طبیعت خارخاسک گرم و خشک است.

عرق گیاهی خارشتر برای کلیه :

خارشتر نیز جزو بهترین گیاهان برای کلیه میباشد و برای سهولت در مصرف خارشتر از عرق گیاهی آن میتوانید استفاده کنید، و همانگونه که گفته شده ترکیب خارشتر با خارخاسک و خارمریم برای بیماریهای کلیوی معجزه میکند و از نتایج آن شگفت زده میشوید. بهترین زمان مصرف عرقیات گیاهی همچون خارشتر و خارخاسک و … صبح ناشتا میباشد چرا که نتیجه چندین برابری از مصرف آنها خواهید گرفت.
طبیعت خارشتر نیز گرم و خشک است.

عرق گیاهی بابا آدم برای کلیه :

گیاه بابا آدم گونه های بسیار متنوعی دارد که خواص متعددی هم برای بدن دارند، یکی از مهمترین خواص آن برای درمان مشکلات کلیه و عفونتهای مجاری ادرار است. گیاه بابا آدم دارای خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتری میباشد و باعث برطرف کردن عفونتهای مجاری ادرار میشود. و همچنین شدیدا ادرار آور است و باعث تحریک کلیه ها و نهایتا دفع سنگ کلیه میشود.
طبیعت عرق بابا آدم نیز گرم و خشک است.

عرق گیاهی بید برای کلیه :

گیاه بید دارای خواصی همچون پتاسیم و موسیلاژ میباشد که برای تقویت کلیه ها بسیار مفید است و نکته ی دیگر در مورد بید خاصیت آنتی بیوتیک بودن آن است که باعث ضد عفونی کردن مجاری ادرار میشود.
طبیعت بید سرد و تر میباشد.

عرق گیاهی گزنه برای کلیه :

گیاه گزنه در ترکیبات تمامی داروهای گیاهی که در عطاری ها و داروخانه ها برای دفع سنگ کلیه تجویز میکنند وجود دارد و کار این گیاه ذاتا برای درمان بیماری های کلیوی است و بسیار برای دفع سنگ کلیه موثر و نتیجه بخش میباشد، و حتما توصیه میشود از عرق گیاهی گزنه و عرقیات نام برده شده در مطالب بالا صبح بصورت ناشتا استفاده نمایید. میتوان عرق گیاهی گزنه را جزو سه تا از اصلی ترین عرقیات گیاهی برای کلیه دانست.
طبیعت گزنه نیز گرم و خشک میباشد.

نتیجه گیری و سخن پایانی

تمامی مواردی که به آن اشاره کردیم حاصل سالها تجربه و تلاش و اساتید در طب سنتی میباشد و مصرف این عرقیات گیاهی نتایج بسیار فوق العاده ای در دفع سنگ کلیه داشته، و نقطه ی اشتراک تمامی این عرقیات گیاهی که برای کلیه مفید هستند طبیعت آنها میباشد که تقریبا همه ی آنها طبیعتی گرم و خشک دارند، لذا ما در این مقاله سعی کردیم به مهمترین عرقیات گیاهی مفید برای کلیه اشاره کنیم و توضیح مختصری در مورد برخی از اصلی ترین آنها بدهیم، چرا که توضیح در مورد همه ی موارد در یک مقاله نمی گنجد و در مقالات دیگر حتما به آنها اشاره خواهیم کرد.
امیدواریم مطالب ذکر شده مفید واقع شده باشد.
همچنین میتوانید برای تهیه و خرید انواع گلاب و عرقیات گیاهی اصل کاشان به فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) مراجعه فرمایید و از محصولات گیاهی و سنتی ما با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت بصورت کلی و جزئی بهره مند گردید.

نویسنده : محمد عارف

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.