خرید عرق گیاهی بهارنارنج

26 مهر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه دسته‌بندی نشده

آشنایی با عرق گیاهی بهارنارنج

با سلام در این مقاله میپردازیم به آشنایی با طریقه استفاده از عرق بهارنارنج و همچنین معرفی خواص بسیار بالایی که بهارنارنج برای بدن و سلامتی دارد.
در تولید عرق بهارنارنج از شکوفه های درخت نارنج که سفید رنگ میباشد و به خاطر عطر و بوی فوق العاده معروف است و در فصل بهار جوانه میزند استفاده میشود و مهد پرورش درخت نارنج در شیراز میباشد به گونه ای که در تمام خیابان ها و کوچه های شیراز درخت نارنج وجود دارد ، که علاوه بر خواص بسیار بی نظیر بیشتر بخاطر عطر و بوی فوق العاده ی بهارنج است که طرفداران زیادی دارد.

خواص عرق گیاهی بهارنارنج

بهارنارنج خواص گوناگونی دارد اما اصلی ترین خاصیت آن برای تقویت اعصاب و کاهش استرس میباشد و همیشه به عنوان یک آرامبخش بسیار قوی مورد استفاده قرار میگرد.
بطور کلی اگر بخواهیم به برخی از مهمترین خواص بهارنارنج اشاره کنیم میتوان موارد زیر را نام ببریم که عبارتند از :

تقویت کننده ی کبد
تنظیم کننده ی فشارخون
درمان لاغری
آرامبخش قوی
مفید برای سلامت پوست
ضد سرطان
ضد عفونی کننده و سم زدایی بدن
تقویت سیستم گوارشی

تقویت کبد با عرق بهارنارنج :

همانطور که عرض کردیم بهارنارنج باعث سم زدایی در بدن میشود به همین خاطر بسیار برای سلامت کبد و بهبود عملکرد کبد مفید است. همچنین بهارنارنج سلولهای کبدی را تحریک به فعالیت میکند و در نتیجه بسیار برای بیماری های مرتبط با کبد مفید است.

زیبایی و شفافیت پوست با بهارنارنج :

بهارنارنج میتواند مانند یک لایه بردار و آبرسان قوی برای پوست شما عمل کند به گونه ای که مقداری از عرق بهارنارنج را به صورت خود اسپری نمایید و این کار را هر روز انجام دهید تا شاهد معجزه ی آن برای پوست صورت خود باشید. بهارنارنج دارای خاصیت آنتی اکسیدان میباشد و از چین و چروک و بروز پیری زود رس جلوگیری میکند.

از بین بردن استرس با بهارنانج :

بهارنارنج خاصیتی همچون گلاب و عرق بیدمشک دارد و استشمام یا مصرف آن باعث ایجاد آرامش و دفع اضطراب میشود و خاصیت اصلی آن آرامش بخش بودن آن است، و کسانی که دارای بیماریهای عصبی ، استرس شدید و تپش قلب هستند استفاده از بهارنارنج بسیار توصیه میشود و میتوانند هم به صورت دمنوش و هم از عرق گیاهی آن در شربت و یا چای استفاده کنند و شاهد نتیجه ی خارق العاده ی آن باشند.
کسانی که دارای بی خوابی هستند نیز میتوانند قبل از خواب مقداری بهارنارنج مصرف کنند و خوابی همراه با آرامش را تجربه کنند.

خاصیت ضد سرطانی بهارنارنج :

گیاه بهارنارنج همانگونه که قبلا گفته شد دارای خاصیت آنتی اکسیدان میباشد و همین امر باعث جلوگیری از رشد هر گونه سلولهای سرطانی میشود. مصرف مواد غذایی ناسالم و مضر که امروزه بسیار در زندگی روزمره رایج است که باعث بروز انواع سرطان و تحریک سلولهای سرطانی میشود که با مصرف عرقیات گیاهی و رعایتهای غذایی میتوان از بروز این گونه بیماری ها جلوگیری کرد.

درمان لاغری با بهارنارنج :

عرق بهارنارنج باعث افزایش اشتها میشود و افرادی که اصلا میل به غذا خوردن ندارند بویژه کودکان ، مصرف عرق گیاهی بهارنارنج شدیدا اشتها را زیاد میکند و باعث میشود فرد همیشه بیشتر از قبل میل به غذا خوردن داشته باشد، و در نهایت مداومت در این امر باعث اضافه وزن میشود.
ولی لازم به ذکر است که در مصرف بهارنارنج نباید زیاده روی شود چرا که مصرف زیاد از حد عرق بهارنارنج باعث چربی سوزی میشود و نتیجه عکس میدهد، بنابراین کسانی که از چاقی بیش از حد هم رنج میبرند میتوانند با مصرف این عرق گیاهی باعث کاهش وزن خود شوند.

نتیجه گیری و سخن پایانی

در پایان میتوان گفت که عرق گیاهی بهارنارنج نیز جزو آن دسته از عرقیاتی است که جدای خواص بسیار گوناگون و بی نظیر به خاطر عطر و بوی بسیار دلنشین همیشه طرفدار داشته و اکثرا از آن برای معطر کردن چای استفاده میکنند، اما اگر از عرق بهارنارنج روزانه چندین مرتبه داخل آب مخلوط کنید و یا در شربت استفاده نمایید، نتیجه ی بهتری برای بهره مندی از خواص آن میگیرید.
لذا با تمام توضیحاتی که در مورد بهارنارنج و خواص آن گفته شد سعی کردیم مطالب را به صورت خلاصه و مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امیدواریم که مفید واقع شده باشیم.

همچنین برای تهیه ی انواع گلاب و عرقیات سنتی و اصل کاشان بویژه عرق بهارنارنج میتوانید به فروشگاه بارنلی (www.barenli.com) مراجعه فرمایید و از محصولات گیاهی ما با بلاترین کیفیت و نازلترین قیمت بهره مند شوید.

نویسنده : محمد عارف

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.