عرق گیاهی بوقناق انسولین طبیعی

2 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه دسته‌بندی نشده

درمان قند خون با عرق بوقناق

با سلام در این مقاله میپردازیم به آشنایی با گیاه خارق العاده ی بوقناق و بیان اصلی ترین خواص آن امیدواریم مطالبی مفید را ارائه دهیم.
گیاه بوقناق یکی از گونه هایی از گیاهان گل دار از گونه ی گیاهان چتری میباشد، و به نام های مختلفی شناخته میشود در برخی مناطق به آن (چرخه) و در برخی مناطق دیگر با نام (خارزن بابا) شناخته میشود.
شکل ظاهری بوقناق شبیه گلهای غنچه دار که گل آن به رنگ بنفش و دارای برگهای سوزنی در اطراف گل میباشد که در مناطق باغی رشد و پرورش داده میشود، که گلهای بوقناق در فصل تابستان رشد میکند و عمده خاصیت این گیاه در ریشه ی آن میباشد.
گیا بوقناق را با روش تقطیر بصورت عرق گیاهی درآورده و بسیار مورد استفاده میگیرد و مانند گیاهان دیگر مصرف بصورت دم کرده یا دمنوش طرفداران زیادی ندارد و عرق گیاهی بوقناق بیشتر مورد استفاده است.
ماهیت و ذات گیاه بوقناق برای کاهش قند خون و درمان دیابت است و به قدری در کاهش قند خون موثر و نتیجه بخش است که گاهی در برخی افراد حتی نتایجی بهتر از انسولین بر روی بیماران دیابتی دارد و حتی بسیاری از افراد اطلاعی از خواص شکفت انگیز این گیاه ندارند و برای درمان قند خون از داروهای شیمیایی و مضرر برای بدن استفاده میکنند.

محل پرورش گیاه بوقناق

هر گیاه یا میوه ای در یک نقطه از کشور مستعد پرورش و به ثمر رسیدن با بالاترین کیفیت است و گیاه بوقناق در شهرهایی همچون آذربایجان ، کردستان ، تبریز ، اصفهان و بخشهایی از دامنه های زاگرس و همدان کشت و به شهرهای دیگر ارسال و مورد استفاده قرار میگیرد که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.
حال که میدانید مهمترین و اصلی ترین خاصیت عرق بوقناق درمان قند خون میباشد به برخی دیگر از خواص آن نیز اشاره میکنیم که عبارتند از :

– درمان دیابت بصورت کامل
– سم زدایی و پاکسازی کبد
– درمان آسم و تنگی نفس
– تقویت سیستم گوارشی
– بهبود عملکرد کلیه ها
– درمان ورم کلیه
– درمان جوشهای صورت
– بهبود عملکرد قلب
– درمان کم خونی
– درمان چاقی

خاصیت عرق بوقناق برای کبد

بعد از درمان دیابت که مهمترین خاصیت بوقناق است سم زدایی و تقویت کبد دیگر خاصیت این گیاه بی نظیر میباشد که با مصرف بوقناق باعث کمک به تقویت کبد برای سم زدایی بدن میکنید و همچنین تصفیه کننده ی خون میباشد.

خاصیت عرق بوقناق برای گوارش

گیاه بوقناق دارای مقادیری فیبر محلول در آب میباشد که موجب تحریک و بکار انداختن باکتری های مفید برای معده و روده میشود که نهایتا موجب تقویت دستگاه گوارشی میشود و بسیار برای افرادی که دارای یبوست و نفخ معده میباشند مفید و موثر است.

خاصیت بوقناق برای کم خونی

طبق تحقیقات در طب سنتی مصرف روزانه ی عرق گیاهی بوقناق باعث افزایش گلبول های قرمز میشود و به همین خاطر بیماری کم خونی را به تدریج درمان میکند.

خاصیت بوقناق برای قلب

همانگونه که گفته شد بوقناق باعث افزایش گلبول های قرمز میشود که در درمان کم خونی موثر است، همچنین برای کاهش پلاکت ها مفید است و در نتیجه ی آن از بروز هر گونه حملات قلبی و مغزی جلوگیری میکند.

خاصیت بوقناق برای جوشهای صورت

یکی از خواص مهم عرق گیاهی بوقناق درمان چربی کبد میباشد که چربی کبد باعث بروز امراض بسیار زیاد و خطرناکی میشود که از جمله ی آن بروز جوشهایی در ناحیه ی کمر و صورت است که با مصرف عرق بوقناق به راحتی با درمان چربی کبد باعث رفع تمامی جوشهای صورت میشود.
عرق بوقناق همانند عرق گیاهی کاسنی ، عرق گیاهی شاهتره و عرق گیاهی خارمریم بسیار برای درمان جوشهای صورت تاثیر گذار است.

طبیعت عرق گیاهی بوقناق

در طب سنتی گرم خشک است اما برخی طبیعت بوقناق را معتدل رو به سرد گفته اند.

مقدار مصرف عرق بوقناق

مقدار مصرف بوقناق بستگی به این دارد که به چه منظوری آن را مصرف مصرف میکنید، افرادی که به منظور درمان دیابت از آن استفاده میکنند هر ۶ ساعت یا ۴ ساعت یکبار نصف و یا یک استکان مصرف نمایید، اما اگر کسانی دارای فشار خون پایین هستند و برای بهره مندی از خواص دیگر بوقناق این عرق گیاهی را نصرف میکنند باید روزانه یکبار یا دوبار مصرف کنند یا اگر میخواند دچار افت فشار و قند خون نشوند همراه عسل میل نمایند.

سخن پایانی و نتیجه گیری

طبق مطالعات و تجربیات چندین ساله ای که بنده در مورد عرقیات گیاهی داشته ام بهترین و موثرترین عرق گیاهی برای درمان دیابت عرق بوقناق میباشد و به قدری مفید و موثر است که همانند انسولین عمل میکند، پس اگر تا بحال از عرق بوقناق برای کاهش قند خون استفاده نکرده اید حتما این عرق گیاهی شگفت انگیز را امتحان کنید.
همچنین برای خرید هر گونه گلاب و عرقیات گیاهی سنتی و اصل کاشان به فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) مراجعه فرمایید و خریدی امن و آسان و بهره مندی از محصولات با کیفیت را تجربه نمایید.

نویسنده : محمد عارف

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.