همه چیز درباره عرق رازیانه

17 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه عرقیات گیاهی

عرق گیاهی رازیانه و خواص آن برای بانوان

با سلام و درود فراوان در این مقاله میپردازیم به آشنایی با عرق گیاهی رازیانه و معرفی خواص آن برای بانوان چرا که اصولا عرق گیاهی رازیانه را مختص بانوان میدانند. برخی معتقدند که اقایان نباید از عرق گیاهی رازیانه مصرف نمایند و دچار اختلال در هورمون ها میشوند.

اما بعضی دیگر نیز بر این این باورند که آقایان اگر مقدار کمی مصرف کنند خواصی نیز برای آنها دارد که شخصا توصیه نمی کنم و عرق گیاهی رازیانه را عمدتا مخصوص خانم ها میدانم.

موارد استفاده از عرق گیاهی رازیانه

گیاه رازیانه یک گیاه دارویی بسیار مفید که جزو خانواده سبزیجات محسوب میشود و در تهیه ی انواع غذا و سالادها و نوشیدنی ها استفاده میشود.اما مصرف عرق گیاهی رازیانه بهترین و راحت ترین راه برای استفاده از خواص این گیاه است.

در چندین سال اخیر تحقیقات روی این گیاه نشان داده که خواص بسیار مفیدی برای رفع بیماریهای زنان و مشکلات زنانگی دارد و نتیجه ی بسیار بالایی نیز در پیشگیری داشته است.

به همین خاطر شدیدا مورد استقبال خانم ها قرار گرفته است، در ادامه تمامی خواص عرق رازیانه را نام میبریم و امیدواریم که مفید و مورد قبول واقع گردد.

خاستگاه و محل رشد گیاه رازیانه

گیاه رازیانه در نواحی گرم و خشک با خاک بومی رشد میکند و اصولا نیاز به همچین شرایطی دارد و بیشترین رشد و پرورش گیاه رازیانه در کشورهای آسیایی و خاورمیانه و بخشهایی از آفریقا رشد میکند.

با گذشت زمان گیاه رازیانه کم کم به کشورهای اروپایی و امریکای شمالی منتقل و پرورش داده شد.

خواص عرق رازیانه برای بانوان

گیاه رازیانه خواص بسیاری برای بانوان دارد که برای سهولت در استفاده عرق گیاهی آن را به روش تقطیر تولید و مورد استفاده قرار میدهیم که خواص آن عبارتند از :

– تسکین دردهای دوره ی قاعدگی

– تنظیم کننده هورمونهای زنان

– رفع نامنظمی های قاعدگی

– رفع عفونتهای واژن

-درمان عوارض بعد از یائسگی

– حجیم کننده ی اندام خصوصی بانوان

– درمان چاقی در بانوان

– تقویت تخمدان

– افزایش شیر مادر البته طبق نظر پزشک

– بسیار مفید برای پوست

– تقویت سیستم دفاعی بدن

– کاهش استرس و اضطراب

– تقویت سیستم گوارش

ارزش غذایی عرق گیاهی رازیانه

گیاه رازیانه دارای ارزش غذایی و مواد مغذی فراوانی میباشد که عبارتند از :

– کربوهیدرات

– انواع ویتامین ها از جمله  C , A

– فیبر که باعث کاهش وزن و کنترل کلسترول میشود.

– مواد معدنی و مغذی مانند : آهن ، پتاسیم ، فسفر ، کلسیم و منیزیم که برای بدن بسیار لازم و مفید است.

– خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی

نحوه استفاده از گیاه رازیانه

از گیاه رازیانه به دلیل خواص فراوان و بی نظیر حتما در برنامه غذایی خود باید استفاده کنید و مقدار مصرف بستگی به بیماری و بدن هر شخص دارد.

نحوه ی استفاده از آن نیز به چند صورت امکان پذیر است، هم میتوانید دانه ها ی رازیانه تهیه و بصورت خرد شده یا آسیاب کنید و از آن در انواع غذاها و حتی در انواع نوشیدنی ها ترکیب و میل نمایید.

روش دیگر دانه ی رازیانه را درون یک لیوان آب جوش ریخته و چند دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد حتی از مواد شیرین کننده و طعم دهنده میتوانید استفاده کنید و این دمنوش را روزانه دو مرتبه مصرف نمایید.

روش آسان تر استفاده از عرق گیاهی رازیانه است که روزانه دو الی سه مرتبه به اندازه ی نصف استکان میل نمایید.

به منظور حجیم کردن اندام خصوصی از روغن رازیانه نیز میتوانید استفاده نمایید و محل مورد نظر را با روغن رازیانه به مدت ۴۰ روز ماساژ دهید.

هر چند که با مصرف دانه ی خشک و عرق گیاهی رازیانه نیز به مرور زمان و مداومت در مصرف به نتیجه ی دلخواه میرسید اما استفاده از روغن رازیانه تنها برای حجم دادن به اندام روشی سریعتر از روشهای دیگر است.

طبیعت عرق گیاهی رازیانه

در طب سنتی عرق رازیانه طبیعتی گرم و خشک دارد. البته گفته میشود که گرمترین قسمت گیاه رازانه ریشه ی این گیاه میباشد. و اگر طبع بدنتان سرد است بسیار توصیه میشود.

با مصرف روزانه چند مرتبه نیز دچار مشکلی در گوارش یا فشار نمیشوید، اما اگر طبع بدن شما بسیار گرم است بهتر است با عرقیاتی همچون کاسنی مصرف نمایید یا مقدار مصرفتان را به یک الی دو مرتبه کاهش دهید.

سخن پایانی و نتیجه گیری

همانگونه که گفته شد عرق گیاهی رازیانه خواص بسیار زیادی برای بانوان در رفع و جلوگیری از هر گونه بیماری مخصوص بانوان دارد و از مصرف آن هرگز غافل نشوید.

لذا برای خرید انواع گلاب و عرقیات گیاهی اصل به فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) مراجعه نمایید و از محصولات کاملا گیاهی و سنتی ما خریدداری نمایید.

نویسنده : محمد حسن عارف نژاد

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.