همه چیز درباره عرق گیاهی خارخاسک

22 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 4 دقیقه 0 دیدگاه عرقیات گیاهی

عرق گیاهی خارخاسک برای چی خوبه؟

با سلام و درود فراوان در این مقاله میپردازیم به معرفی و آشنایی با عرق گیاهی خارخاساک و بیان خواص آن امیدواریم که مفید واقع شود.

در روند تولید عرق گیاهی خارخاسک از تمام اجزای این گیاه فوق العاده استفاده میشود، و این گیاه ظاهر علفی و بوته ای پهن، که دارای خارهای بسیار زیادی در ناحیه ساقه و برگ دارد و شبیه پرزهای سفید میباشد، و برگهای بیضی شکل و همچنین گلهای زرد رنگ بسیار زیبا میباشد.

خاستگاه و محل رشد گیاه خارخاسک

این گیاه در مناطق با آب و هوای گرم خشک با خاک مرطوب رشد میکند و حتی در مناطق صحرایی و گرم و بیابانی نیز رشد میکند اما نیاز به خاک مرطوب دارد و گیاه یکساله میباشد.

این گیاه به دلیل ساختار ظاهری و خارهای فراوان و خشن قابل خوردن یا استفاده بصورت دمنوش نیست و برای بهره مندی از خواص آن بهترین روش استفاده از عرق گیاهی خارخاسک میباشد.

خارخاسک در تمامی مناطق دنیا پرورش داده میشود ولی بیشترین رشد را در کشورهای چین و هند و حتی ایران دارد اما در کشورهای آفریقایی و اروپایی نیز دیده میشود.

این گیاه دارای خواص و ترکیباتی است که مهمترین خاصیتش برای انسان دفع رسوب و سنگهای کلیه و بطور کلی درمان تمام بیماری های مرتبط با کلیه و در طب سنتی بیشترین کاربرد را برای درمان بیماری های کلیوی دارد، اما علاوه بر این ها خواص فراوان دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

خواص عرق گیاهی خارخاسک

همانگونه که گفته شد ساختار و طعم و بوی گیاه خارخاسک به گونه ای است که عرق گیاهی آن این مزیت را دارد که به راحتی و بدون تحمل طعم و بوی بد از خواص آن بهره مند میشوید.

خواص عرق گیاهی خارخاسک عبارتند از :

– تقویت کلیه ها به صورت فوق العاده

– دفع سنگ کلیه و درمان عفونتهای مجاری ادرار

– درمان جوشهای بدن

– دفع سموم از بدن

– تقویت و بهبود عملکرد قلب

– تسکین دردهای عضلانی و مفصلی

– ادرار آور و درمان عفونت مثانه

– کاهش قند خون و درمان دیابت

– افزایش میل جنسی در مردان و زنان

– درمان فشار خون

– تصفیه کننده ی خون

تمامی خواص گفته شده طبق تحقیقات و آزمایشات در طب سنتی گفته شده و همچنین نتایج فوق العاده ای که طی سالیان بدست آمده و حتما به جز مواردی که ذکر شد خواص دیگری هم برای بدن دارد.

طبیعت عرق خارخاسک چیست؟

عرق گیاهی خارخاسک طبیعتی گرم و خشک دارد.

مهمترین خاصیت آن مفید برای کلیه ها و دفع سنگ کلیه میباشد و جالب است که تقریبا اکثر عرقیاتی که برای تقویت کلیه ها مفید هستند طبیعتی گرم و خشک دارند که در مقالات قبلی در مورد آنها توضیح دادیم و هر کدام را نام بردیم.

خاصیت عرق خارخاسک برای کلیه ها

گیاه خارخاسک دارای مواد مغذی و معدنی فراوانی همچون کلسیم ، پتاسیم ، کلر ، گوگرد و فسفر میباشد و همچنین دارای ترکیباتی همچون آلکالوئید و گلیکوزیدها و قند میباشد.

خاصیت ذاتی و اصلی گیاه خارخاسک مقوی کلیه ها و درمان بیماریهایی کلیوی مانند سنگ و عفونتهای مجاری ادرار است و مصرف عرق گیاهی خارخاسک به دفع رسوبها و سنگ کلیه کمک کرده و همچنین عفونتهای مثانه ، کلیه و مجرای ادرار را به راحتی درمان میکند و دلیل آن هم این است که ادرار آور است و کلیه ها را وادار به کار کردن میکند و باعث دفع سنگ و عفونتها میشود.

کسانیکه مشکلات سنگ کلیه و بیماریهای کلیوی دارند عرق خارخاسک و خارشتر و گزنه و کاسنی را ترکیب و شاهد معجزه ی این عرقیات گیاهی خارق العاده باشند.

خاصیت عرق خارخاسک برای کاهش قند

همانطور که گفته شد طبق آزمایشات و تحقیقات در طب سنتی بر روی گیاه خارخاسک نتایج فوق العاده در کاهش سطح گلوکز و در نتیجه کاهش چشمگیر قند خون را در بر داشته و تاثیر بسیار زیادی در درمان دیابت دارد، با مصرف این گیاه از فواید و خواص فراوانی بهره مند می شوید و از مصرف آن غافل نشوید.

خاصیت عرق خارخاسک مفید برای گوارش

یکی از خواص گیاه خارخاسک خاصیت ضد عفونی و ضد میکروبی میباشد که مصرف مداوم از آن باعث رفع و از بین رفتن عفونتهای معده و روده و در نهایت درمان یبوست ، مسمویت ، مشکلات گوارشی ، درمان التهاب روده و بطور کلی علاوه بر درمان مشکلات گوارشی باعث بهبود عملکرد معده و روده میشود.

خاصیت خارخاسک و کاهش فشار خون

از خواص گیاه خارخاسک هر چه بگوییم کم گفته ایم و اصلا در یک یا چند مقاله نمیشود به طور کامل توضیح داد و ناگریز باید مختصر و مفید توضیح دهیم. خاصیت دیگر عرق گیاهی خارخاسک که بسیار مهم و کاربردی در بین افراد میانه سال است کاهش فشار خون بالا است.

علت آن هم این است که با مصرف خارخاسک باعث کاهش کلسترول و تری کلیسیرید در بدن و در نتیجه موجب کاهش فشار خون میشود. با کنترل فشار از بروز بیماری های قلبی و کلیوی و دیگر بیماری هایی که با پایین و بالا رفتن فشار بوجود می آیند نیز جلوگیری میشود.

موارد منع مصرف عرق خارخاسک

– در دوران بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.

– مصرف در دوران قاعدگی ممکن است باعث خونریزی بیشتری شود.

– اگر بعد از مصرف اسهال و حالت تهوع به شما دست داد فقط کافی است مصرف را قطع نمایید.

– کسانی که قند خون و فشار خون بسیار پایینی دارند با احتیاط و دوز بسیار کم مصرف کنند اگر واکنشی نداشتند میتوانند مقدار مصرف را بالا ببرند.

– افرادی که طبع بدنشان بسیار گرم از ممکن است بدن واکنش نشان دهد مانند خشک شدن دهان و همچنین احساس گرمی و گر گرفتن که با قطع مصرف حل میشود یا با عرقیاتی با طبع سرد مانند کاسنی و شاهتره میل نمایید.

سخن پایانی و کلام آخر

در این مقاله و مقاله های قبل به این نکته اشاره کردیم که برای درمان مشکلات کلیوی و دفع سنگ کلیه عرقیاتی بسیار زیادی وجود دارد که یکی از موثرترین آنها عرق گیاهی خارخاسک میباشد.

اما این تنها خاصیت عرق خارخاسک نیست و خواص فروان زیادی برای بدن دارد که سعی کردیم کم و بیش و به صورت چکیده به آنها اشاره کنیم.

بنده شخصا معتقدم برای درمان اکثر بیمارهایی که برای ما بنا به دلایلی پیش می آید استفاده از روشهای سنتی و گیاهی بهترین روش است، مگر در شرایط خاص و ویژه که در صورت وخامت در بیماری با نظر پزشک ناگزیر به سمت داروهای شیمیایی روی آوریم.

بنابراین استفاده از روش گیاه درمانی و درمان بیماری هایی خود با عرقیات گیاهی را در زندگی روزمره ی خود قرار دهید و برای بیماری های پیش پا افتاده سریعا از داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

همچنین برای تهیه ی انواع گلاب و عرقیات گیاهی درجه یک کاشان با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) مراجعه نمایید و خریدی امن و آسان را تجربه نمایید.

نویسنده : محمد حسن عارف نژاد

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.