درمان سرماخوردگی با عرقیات گیاهی

3 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه دسته‌بندی نشده

عرقیات مفید برای سرماخوردگی

باسلام در این مقاله میپردازیم به معرفی عرقیات گیاهی مناسب برای سرماخوردگی و درمان بیمارهایی که از سرماخوردگی ناشی میشوند.
با نزدیک شدن به فصل سرما و شیوع ویروش انفولانزا و همچنین رعایت نکردن پوشش مناسب با وجود سرما احتمال مبتلا شدن به انفولانزا و سرماخوردگی بسیار زیاد است.
سرماخوردگی علایم بسیار زیادی به همراه دارد که عبارتند از :

– گلو درد و سرفه های شدید
– سد دردهای شدید
– آبریزش بینی و چشم
– احساس درد در ناحیه ی سینه
– بدن درد و بیحالی
– تب بالای ۳۹ درجه
– از بین رفتن حس چشایی و بویایی
– متورم شدن غدد لنفاوی

بروز این علائم ممکن است در برخی افراد متفاوت باشد و برخی فقط دو مورد از این علائم را داشته باشند و برخی همه ی موارد را اما لازم به ذکر است که با مصرف عرقیات گیاهی و داروهای گیاهی باعث جلوگیری و در صورت ابتلا بیماری هایی مانند سرماخوردگی را به راحتی بدون داشتن عوارضی درمان کنید.
با بالا بردن سیستم ایمنی بدن به راحتی از ابتلا به هر گونه ویروسی در امان خواهید بود پس از مصرف عرقیات گیاهی و مصرف مواد غذایی مناسب غافل نشوید.

عرقیات گیاهی تقویت کننده بدن

– عرق گیاهی بهارنارنج
– مصرف گلاب
– عرق گیاهی آویشن
– عرق گیاهی نعناء
– عرق گیاهی بابونه
– عرق گیاهی دارچین
– عرق گیاهی هل
– عرق گیاهی زنجبیل
– عرق گیاهی بیدمشک

تمامی عرقیاتی که نام برده شد به شدت سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و با مصرف آنها بصورت مداوم باعث جلوگیری از هر گونه ویروسی به بدن میشوید.
حتی برای درمان سرماخوردگی نیز بسیار مفید هستند و هر کدام از این عرقیات برای درمان هر یک از علائم سرماخوردگی کاربرد دارند.

درمان گلودرد با عرق گیاهی آویشن

عرق گیاهی آویشن بهترین و موثرترین عرقیات برای سرماخوردگی و گلودرد است و به چند جهت مورد استقبال میباشد. اول اینگه آویشن طبیعتی گرم دارد و برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است، دوم اینکه برای گلو درد معجزه میکند و خاصیت خلط آوری دارد و بسیار برای رفع خشکی گلو در دوران بیناری مفید است و هم میتوانید از عرق گیاهی آن استفاده و یا روزانه چند مرتبه غرغره کنید و بهبودی کامل را بدست آورید. خاصیت دیگر آویشن ضد آبریزش میباشد و میتوانید از آن در بخور دادن همچون قطره ی اکالیپتوس از عرق آویشن استفاده نمایید.
عرق آویشن به تنهایی چندین خاصیت فوق العاده دارد که عمدتا برای درمان سرماخوردگی میباشد که توصیه میکنم حتما در دوران سرما از آن مصرف نمایید.

عرق بهارنارنج برای سرماخوردگی

عرق گیاهی بهارنارنج نیز برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی بسیار مفید است و دلیل آن هم وجود مقادیری ویتامین c در بهارنارنج است و باعث تقویت بدن در برابر ویروس میشود.
لذا هم میتوانید عرق گیاهی بهارنارنج را استفاده نمایید و هم خود گل بهارنارنج را تهیه و بصورت دمنوش مصرف کنید.

عرق گیاهی نعناء برای سرماخوردگی

اکثرا با شنیدن اسم عرق نعنا به فکر خاصیت نعنا برای درمان معده درد و نفخ معده می افتند که کاملا درست است، اما یکی از مهمترین خواص عرق نعنا درمان خلط پشت گلو و همچنین درمان گرفتگی بینی میباشد و دلیل آن هم وجود منتول در این گیاه است و با وجود طبیعت گرم نعنا بسیار برای سرما خوردگی مفید است.

عرق بیدمشک برای سرماخوردگی

یکی از علائم بسیار رایج سرماحوردگی سردرد و بیحالی میباشد که بیدمشک برای درمان سریع سردرد بسیار مفید است و باعث آرامش در دوران بیماری میشود. همچنین با وجود طبع گرم عرق بیدمشک و وجود ویتامین c در آن بسیار برای درمان سرماخوردگی مفید است.

چطور از سرماخوردگی پیشگیری کنیم

سرماخوردگی یه بیماری ویروسی و واگیردار میباشد که از قبل نیز خبر نمیدهد پس برای جلوگیری از ابتلا به آن کارهای زیادی میتوانید انجام دهید که عبارتند از :

– رعایت نظافت و شستن دستها در دوران سرما
– زدن ماسک در مکانهای عمومی و شلوغ
– رعایت فاصله با افراد در مکانهای شلوغ
– بالا بردن سیستم ایمنی بدن
– تغذیه مناسب و مصرف مواد غذایی مقوی

سخن پایانی و نتیجه گیری

تمامی مواردی که ذکر در مورد عرقیات طبق مطالعات و تجربیات بیسار فراونی میباشد و تمامی عرقیات نام برده شده علی الخصوص مواردی را که در مورد آنها توضیح مختصری دادیم بسیار برای سرماخوردگی مفید هستند و از مصرف آنها غافل نشوید و با مصرف روزانع از این عرقیات از ابتلای خود و اطرفیان خود به ویرس انفولانزا و سرماخوردگی به راحتی جلوگیری کنید یا حتی بعد از ابتلا به بیماری بدون مصرف هر گونه داروهای شیمیایی ومضر خود را درمان نمایید.
همچنین برای تهیه ی انواع گلاب و عرقیات اصل کاشان به فروشگاه بارنلی (www.barenli.com) مراجعه فرمایید و ما با سالها تجربه و عرضه ی محصولات کاملا طبیعی و سنتی با بالاترین کیفیت در خدمت شما عزیزان هستیم.

نویسنده : محمد عارف

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.