عرق نعناع اصل کاشان

21 شهریور 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه عرقیات گیاهی

عرق نعناء و خواص آن

با سلام در این مقاله میخواهیم به معرفی و آشنایی با خواص و مزایای عرق نعنا اصل کاشان بپردازیم که یکی از معروف ترین و محبوب ترین عرقیات گیاهی بین مردم میباشد.

عرق نعناء اصل و دوآتیشه کاشان از قدیم برای رفع دل درد و دل پیچه مورد استفاده بوده است اما علاوه بر این خواصی که گفته شد خاصیت های بی نظیر دیگری دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

گیاه نعنا به خاطر عطر و بوی بسیار دلنشین به خودی خود محبوب و مورد استفاده قرار میگیرد در طبخ بسیاری از غذاها در بسیاری از نوشیدنی ها و خوشبو کننده ها ، در وسایل بهداشتی مانند خمیر دندان نیز کاربرد دارد ولی استفاده از عرق نعنا راحترین و بی دردسرترین راه حل برای استفاده و بهره بردن از خواص بی نظیر این گیاه محبوب است.

نحوه ی استفاده از عرق نعناء

بهترین روش مصرف عرق نعنا نوشیدن و استفاده از آن قبل و بعد از غذا به اندازه ی نصف استکان و اگر تلخی آن برایتان زننده است میتوانید به همان مقدار آب اضافه نمایید، البته این مقدار در افراد بزرگسال میباشد.

برای کودکان همان مقدار عرق نعنا و آب را نصف و یا یک سوم مقداری که خودتان مصرف میکنید بدهید. استفاده از این روش فقط برای درمان سریع دل پیچه است و به هضم غذا کمک میکند.

 

روش دیگری که میتوانید از عرق نعنا استفاده کنید این است که مقداری شربت درست نمایید و بجای شکر عسل ریخته و کمی هم نعنا داخل داخل شربت بریزید و علاوه بر خوشمزه بودن این نوشیدنی به شادابی و سلامت پوستان نیز کمک میکنید.

 

خواص دیگر عرق نعناء اصل

1) درمان آلرژی و حساسیت های فصلی به دلیل آنتی اکسیدان و ضد التهاب بودن نعناع بسیار موثر میباشد.

 

2) رفع سوءهاضمه و در نهایت به افزایش اشتها کمک میکند و همچنین مصرف مداوم آن باعث کاهش وزن میشود و از نعنا هم به عنوان چاق کننده و اشتها آور در کوتاه مدت و هم به عنوان لاغر کننده و از بردن چربی ها در بلند مدت می توانید استفاده کنید.

 

3)اگر دائما عرق نعناع را استشمام نمایید یا به قول امروزی ها و علم جدید رایحه درمانی کنید که تا به حال نتایج فوق العاده ای در بالا بردن کارکرد مغز داشته میتوانید به بهبود عملکرد مغزتان به طور چشمگیری کمک کنید زیرا که آرامش بخش بسیار قوی میباشد.

 

4) تسکین دهنده ی دردهای عضلانی به این صورت که از عصاره یا روغن بدست آمده از نعناع روی محل مورد نظر مالیده و بعد از گذشت مدتی شاهد اثر بخشی بی نظیر آن در تسکین درد خواهید بود.

5) کمک به بهداشت و سلامت دهان ، هم به عنوان میکروب زدایی و هم خوشبو کننده ی قوی دهان میباشد و اگر به جهت خوشبو شدن دهان میتوانید گیاه نعناع را بجوید و یا عرق نعناء را غرغره نمایید.

 

6) بسیار مناسب برای پوست و همچنین رفع سوزش و خارشهای پوستی به صورتی که موضعی استفاده شود. اگر به صورت بلند مدت از عصاره یا روغن نعناع استفاده نمایید تمامی چین و چروک پوست خود را از بین خواهید برد.

تنها کافی روزانه به مدت چند ماه کمی از عصاره نعناع را به پنبه آغشته نمایید و به صورت یا محل مورد نظر بمالید و مقدار ماساژ دهبد و کمی صبر کنید و در نهایت با اب سرد محل را بشویید.

 

7) درمان و رفع سردی معده و در از بین بردن میکروبهای معده و روده بسیار موثر است و اگر دائما دچار ضعف و بی حالی ناشی از مشکلات گوارشی هستید تنها مقدار عرق نعنا و آب جوشیده ی ولرم و عسل را میل نمایید و دو الی سه مرتبه در روز انجام دهید و شاهد معجزه ی آن باشید.

 

موارد منع مصرف عرق نعناء

در طب سنتی ضرر و زیانی از گیاه نعنا یا عرق نعناع نام برده نشده اما زیاده روی در هر چیزی حتی با ارزش و دارای خواص فراوان مضرر و زیان بار است مصرف بیش از حد معمول عرق نعنا یا حتی خود گیاه نعنا هم زیان بار است و باعث افزایش فشار خون میشود که باید حتما در مقدار مصرف توجه داشته باشید.

از مصرف عرق نعناع بصورت ناشتا خودارری نمایید مصرف زیاد و خالی بودن معده به صورت بلند مدت باعث ایجاد زخم معده و ناراحتی های گوارشی میشود که باید مراقب باشید.

 

همچنین زیاده روی در مصرف عرق نعنا باعث ایجاد یبوست و بالا رفتن رفلاکس معده می شود و باید مورد آخر بانوانی که باردار میباشند حتما باید طبق نظر و مشورت دکتر از عرق نعنا استفاده نمایند.

 

نکات تکمیلی در مورد عرق نعناع

همانگونه که گفته شد نعناع گیاهی است با خواص بسیار زیاد و به همین خاطر است که سالیان سال مورد استفاده قرار می گرفته است لذا اگر میخواهید که از خواص این گیاه مفید بهره مند شوید اگر عرق نعنا تهیه میکنید حتما از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

یا خود گیاه را به مقدار کم تهیه نمایید و آن را بجوشانید و از عصاره ی آن استفاده نمایید و همچنین میتوانید برای خرید اینترنتی عرق نعناع دوآتیشه و اصل کاشان به فروشگاه بارنلی (www.barenli.com) مراجعه فرمایید و یک خرید امن و لذت بخش را تجربه نمایید.

 

نویسنده : محمد حسن عارف نژاد

 

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.