ویژگی گلاب اصل کاشان

21 شهریور 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه گلاب

روشهای تولید گلاب اصل

با سلام و درود در این مقاله می پردازیم به انواع روشهایی که از ابتدا تا به امروز تولید کنندگان گلاب و عرقیات به کار میگیرند تا به دست مصرف کنندگان عزیز برسد.

1) اولین روش تولید گلاب اصل و درجه یک به صورت سنتی و کاملا طبیعی بوده که معمول ترین روش از قدیم الایام میباشد و به این صورت است که گل محمدی را درون دیگهای مسی مخصوص ریخته و با عملیات تقطیر که فرایندی طولانی و کاملا سنتی است.

تولید گلاب اصل و درجه یک به روش سنتی نیاز به توضیحات کامل دارد که در مقالات بعدی به صورت کامل و جامع در مورد مراحل تولید گلاب به روش سنتی توضیح خواهیم داد و همچنین میتوانید از فروشگاه اینترنتی بارنلی انواع گلاب و عرقیات گیاهی و سنتی را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

 

2) روش بعدی تولید گلاب به صورت صنعتی میباشد که نسبت به روش سنتی کمی متفاوت تر است و علت آن هم این است که برای تولید انبوه و پایین آوردن قیمت از روش صنعتی استفاده میکنند ولی متاسفانه در این روش به صورت قابل توجهی از کیفیت محصول کاسته میشود.

معیار کیفیت گلاب اصل چیست ؟

معیار و کیفیت گلاب بر اساس مقدار گل هایی که در دیگ میریزند اندازه گیری میشود که اصولا گلاب های ضعیف با عنوان ۱۲ کیلو گل و گلاب های دوآتیشه با عنوان ۶۰ کیلو گل شناخته میشوند.

تشخیص گلاب اصل از تقلبی

در مرحله ی اول سعی کنید از فروشگاه های معتبر چه حضوری و چه اینترنتی خرید نمایید و مهمترین شاخصه ی گلاب اصل شفاف بودن گلاب است و حتی بالاترین کیفیت گلاب هم هیچ گونه لرد و رسوبی ندارد و اگر کسی گلاب تیره رنگی را با عنوان گلاب دوآتیشه به شما فروخت شک نکنید که تقلبی می باشد.

خصوصیت اصلی دیگر گلاب عطر و بوی بسیار مطلوب گلاب میباشد و اگر نمیتوانید در لحظه تشخیص دهید کمی از گلاب را کف دست خود بریزید و دستان خود را بهم بمالید تا خشک شود اگر همچنان همان عطر و بوی اولیه بود یعنی اصل است ولی اگر بوی نامطلوب گرفت گلابتان غیر اصل و دارای اسانس تقلبی میباشد.

طعم و تلخی خصوصیت دیگر گلاب میباشد که میتوانید اصل بودن را به وسیله ی آن تشخیص دهید اما گلاب اصل و درجه یک سنتی به هیچ عنوان تلخی شدید و زننده ای ندارد حتی اگر دوآتیشه باشد پس اگر گلاب خرید کردید و به حدی تلخ بود که نمیتوانستید حتی بچشید حتما دارای اسانس تقلبی میباشد و به مرور زمان این تلخی از بین میرود در صورتی که گلاب اصل حتی بعد از گذشت دو سال هنوز تلخی مانند روز اول را دارد.

خواص اصلی گلاب چیست؟

اصلی ترین خاصیت گلاب که اکثرا با آن اشنایی دارند آرامش بخش بودن گلاب میباشد اگر احساس پریشانی میکنید و یا اگر موقع خوابیدن استرس و اضطراب دارید کمی گلاب میل کنید و عمچنین کمی گلاب به صورت خود اسپری نمایید چند دقیقه بعد کاملا احساس آرامش میکنید اما مشروط به اینکه از اصل بودن گلاب اطمینان داشته باشید.

خاصیت دیگر و مهم گلاب کمک به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست میباشد که همچنین با خوردن و اسپری کردن روی پوست میتوانید به جوانسازی وشادابی  پوستان کمک کنید.

اگر مدام تپش قلب دارید و شب ها و همچنین مواقعی که استرس دارید و ضربان قلبتان بالای ناشی از اضطراب دارید حتما از گلاب استفاده نمایید و علاوه بر نکاتی که گفته شد به طور کلی مصرف مداوم گلاب اصل سلامت قلب را بالا میبرد.

بطور خلاصه خواص گلاب اصل عبارتند از :

– مفید و موثر برای سردرد های خفیف
– جلوگیری از سوزش های ادرای ناشی از عفونتهای خفیف
– درمان گلو درد به صورت غرغره و بخور دادن گلاب
– درمان مخاط گلو
– رفع سرفه های خشک
– رفع بوی بد دهان
– بهبود عملکرد کبد و درمان کبد چرب
– درمان و از بین بردن تب
– آرامبخش و درمان استرس و اضطراب
– درمان تپش قلب شدید

گلاب اصل خواص بسیار زیاد و باورنکردنی دیگری نیز دارد که در مقالات بعدی به صورت مفصل و کلی خدمتتان توضیح خواهیم داد.

گلاب اصل را از کجا تهیه نماییم ؟

فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) با سابقه ی بیش از ۶ سال تجربه و فعالیت در زمینه فروش انواع گلاب اصل و عرقیات گیاهی کاشان با تضمین کیفیت و قیمت و امکان مرجوع کردن محصولات در خدمت شما هم میهنان عزیز میباشد.

 

نویسنده : محمد حسن عارف نژاد

 

Rate this post

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.