خرید عرق گیاهی خارشتر

5 آبان 1402 زمان برای مطالعه: 3 دقیقه 0 دیدگاه دسته‌بندی نشده

آشنایی با عرق گیاهی خارشتر

با سلام در این مقاله میپردازیم به معرفی گیاه خارشتر و توضیحی در مورد خواص بسیار زیاد این گیاه فوق العاده و نحوه ی استفاده عرق گیاهی خارشتر، امیدواریم که مطالب مفید و مورد  قبولی را به شما عزیزان ارائه دهیم.
گیاه خارشتر ساختاری بوته ای و درتخچه ای دارد. که ساقه ی گیاه خاردار و شبیه علفهای خاردار سبز رنگ خود رو در زمینهای بیابانی میباشد، با این تفاوت که خارشتر دارای گلهای صورتی و بعضا قهوه ای مایل به رنگ قرمز و بسیار زیبا میباشند. و از لحاظ ارتفاع به بیشتر از یک متر رشد نمیکند ولی در عوض ریشه های بسیاربلندی دارد. گیاه خارشتر زیر خانواده ی باقالی ها و تیره ی باقالییان میباشد.
محل رشد گیاه خارشتر در مناطقی از آفریقا ، روسیه و آسیا میباشد که نیازی به مراقبت در محیط رشد خاص و حتی شرایط خاصی ندارد و گیاه بسیار سر سخت و مقاومی میباشد که در صورت نبودن آب مناسب و خاک نامرغوب هم رشد میکند، گیاه خارشتر یک گیاه بسیار مفید و کاربردی در سرتاسر جهان میباشد و در ایران نیز بسیار شناخته شده است و در بخشهایی از اهواز، شیراز، بندرعباس، سیستان، خراسان، سمنان و قشم بسیار پرورش داده میشود. گیاه خارشتر در مناطق گرم و بیابانی رشد میکند و حتی در کشورهایی مانند هند و پاکستان و عربستان بسیار مستعد پرورش و رشد میباشد و بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

اسامی دیگر گیاه خارشتر

خارشتر نامهای بسیاری دارد و در هر منطقه از ایران به نامهای مخصوص منطقه ی خود میشناسند. به عنوان مثال در شهر گناباد به آن خارانگبین و در برخی مناطق با نام خاربز و بعضی یانداق و علف ترنجبین مینامند، در زبان عربی نیز به نام الحاجی شناخته میشود.

خواص عرق خارشتر برای بدن

گیاه خارشتر خواص بسیار فراوانی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، مهمترین و اصلی ترین خاصیت آن تقویت کلیه ها و درمان سنگ کلیه میباشد اما عرق گیاهی خارشتر خواص بسیاری دارد که عبارتند از :

– تقویت کلیه ها
– درمان و دفع سنگ کلیه
– بسیار مقوی برای کبد
– تقویت دستگاه گوارش
– درمان دردهای آرتروز
– کاهش وزن
– ضد عفونی کننده ی دهان
– تقویت سیستم دفاعی بدن
– تقویت قوای جنسی
– درمان تب

خاصیت خارشتر برای کلیه ها

همانگونه که گفته شد اصلی ترین خاصیت عرق گیاهی خارشتر برای تقویت کلیه ها و به منظور دفع سنگ کلیه مورد استفاده قرار میگیرد، ولی برای نتیجه گیری بهتر و صد در صدی حتما عرق خارشتر را با عرق گیاهی کاسنی و عرق گیاهی شاهتره ترکیب و مصرف نمایید، و این ترکیب را صبح ناشتا میل کنید و شاهد معجزه این عرقیات باشید.
خارشتر علاوه بر خاصیت سنگ شکن عفونتهای مجاری ادرار را به طور کامل از بین میبرد و دلیل آن هم این است که باعث ادرار آوری میشود و عفونتهای کلیه و مجاری ادرار را دفع میکند.

خاصیت خارشتر برای کبد

یکی دیگر از کارهای مهمی که خارشتر با بدن شما میکند سم زدایی بدن است و همین امر باعث بهبود عملکرد کبد و در نهایت تقویت کبد میشود چرا که کار کبد در بدن نیز سم زدایی میباشد. پس کسانی که بیماری های کبدی و چربی کبد دارند به شدت مصرف عرق گیاهی خارشتر به همراه عرق کاسنی ، عرق شاهتره و خارمریم به صورت ناشتا و در هنگام صبح توصیه میشود.

خاصیت خارشتر برای دستگاه گوارش

خارشتر به چند جهت برای دستگاه گوارش مفید است اول اینکه با مصرف عرق خارشتر باعث تقویت سلول های معده و در نهایت و تقویت معده دوم اینکه خارشتر کمک به هضم غذا میکند، و باعث درمان یبوست و مشکلات معده را که ناشی از مصرف مواد غذایی نامناسب است را درمان میکند.
همچنین در طب سنتی یکی از علتهای یبوست سردی معده است که با توجه به اینکه طبع خارشتر بسیار گرم است باعث رفع سردی معده و نهایتا درمان یبوست میشود.

خاصیت خارشتر برای دردهای آرتروز

یکی از دیگر خواص گیاه خارشتر تسکین دردهای آرتروزی و دردهای مفاصل است، توجه داشته باشید که تسکین و بهبود بخش است درمان کننده ی آرتروز نمیباشد، اما به دلیل خاصیت ضد التهابی خارشتر برای تسکین دردهای آرتروز میتوانید به جای مصرف داروهای شیمیایی و مضر از عرق گیاهی خارشتر استفاده نمایید.

خواص خارشتر برای کاهش وزن

مصرف عرق گیاهی خارشتر موجب چربی سوزی در بدن و در نتیجه باعث کاهش وزن شود. ولی برای کاهش وزن حتما رعایتها و رژیم های اصولی غذایی را نیز زیر نظر دکتر تغذیه داشته باشید.

نحوه ی مصرف عرق خارشتر

استفاده از عرقیات گیاهی بسیار گزینه ی راحت و بی دردسری میباشد، پس برای بهره مندی از خواص هر گیاهی میتوانید عرق گیاهی آن را خریداری و مصرف نمایید. همچنین به منظور بهره از خواص گیاه خارشتر نیز میتوانید عرق گیاهی آن را تهیه کنید و همچنین ریشه ی گیاه خارشتر را بصورت جوشانده مورد استفاده قرار دهید.

نتیجه گیری و سخن پایانی

همانگونه که خدمتتان عرض کردیم عرق گیاهی خارشتر یکی از عرقیات بسیار کاربردی و پر طرفدار است که خواص بی نظیری دارد که به اصلی ترین آنها اشاره کردیم و توضیحی مختصر و مفید در مورد هر کدام از آنها دادیم، افرادی که از سنگ کلیه و کبد چرب رنج میبرند به هیچ وجه از مصرف عرق خارشتر غافل نشوند.
به دلیل طبیعت گرم عرق خارشتر کسانی که طبیعتی گرم دارند به همراه عرق کاسنی مصرف شود و همچنین در دوران بارداری و شیردهی با نظر پزشک و با احتیاط مصرف شود.
همچنین برای خرید انواع گلاب و عرقیات گیاهی کاشان به فروشگاه اینترنتی بارنلی (www.barenli.com) مراجعه نمایید و در صورت نیاز از محصولات کاملا سنتی و گیاهی ما با بالاترین کیفیت خریداری فرمایید.

نویسنده : محمد عارف

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.